Divat-e még manapság a poszterekkel kidekorált szoba? Néhány évtizede nagyon is az volt. S hogy mikor jött igazán divatba? Talán a 70-es évek elején. Bár a poszterek, plakátok már elég régóta "léteznek", ezek elterjedését leginkább a zenei-, valamint a mozimagazinok megjelenése lendítette fel, ha lehet így mondani.
A kiposzterezett szobák "aranykorszaka" a 70-es, a 80-as, és a 90-es évekre tehető. Főként a 80-as években terjedtek el leginkább a fiatalok körében - s örvendtek óriási népszerűségnek - az olyan magazinok, amelyekben temérdek poszter kínáltatta magát. Gondoljunk csak a Popcornra, a Bravora, a Poster Power és a Metal Hammer című magazinokra, de posztereket találhattunk a rövid életű Három kívánság újság és a Vox című videómagazinban is, de ezeken kívűl még tucatnyi olyan újság volt a standokon, amelyekben kisméretű és óriásposzterek is szerepeltek.
Ha egy-egy hatamasabb méretű posztert találtunk az egyik újságban, elolvadtunk a gyönyörűségtől, pláne, ha azon épp a kedvencünk pózolt. Ma már az internetnek hála számtalan képhez hozzáférhetünk, s ezernyi helyről meg tudjuk rendelni az éveken át keresgélt kedvenc posztereinket, amelyekért egykor az iskolában húsz-harminc forintot is fizettünk - még az újságokból cikk-cakkban kivágott kisméretű képekért is.
A szüleink persze nem örültek annak, amikor az új tapétát teleragasztgattuk ezekkel a számunkra nagy "kincsekkel", de a kedvenceink, példaképeink nem is lehettek jobb helyen, mint az ágyunk fölött, vagy valamelyik nagyobb, csupasz falfelületen, ahol jól volt látható. Lefekvéskor pedig mind álmodoztunk egy sikeresebb, szebb jövőről, amelyek kapcsán a posztereinken látható személyek varázsa nagyban segített minket - legalábbis mi ezt így képzeltük el.
A szobák falain kívűl divat volt még a műhelyek és a garázsok kiposzterezése is. Ide viszont inkább már lenge öltözetű hölgyek képei kerültek, amelyek igyekeztek megkönnyíteni a kemény, fizikai munkával járó mindennapokat. Ez talán még ma is divatban van.
A zenei-, és a mozimagazinok száma - ugyanúgy, mint a gyermekmagazinok, vagy a képregények - idővel eléggé megcsappant, s talán ez is okozója lehet annak, hogy az ifjú generációnak nincs mit kitennie a szobákban. Amíg a 70-es években olyan együttesek képei kerültek a falra, mint pl. az Omega, a P.Mobil, vagy az Apostol, a 80-as években már a Roxette, a Pet Shop Boys, vagy a Starship, a 90-es években pedig a Guns n' Roses, Madonna, a Metallcia vagy épp Michael Jackson poszterei virítottak büszkén a szobánk kiemelt részében.
Ezeket a csodás plakátokat szentképként tiszteltük, a rajongásunk határtalan volt. Szenvedtünk, amikor úgy tudtuk kiszedni az újságokból őket, hogy közben beleszakadt.
Egy idő után azonban a poszterek mindig lekerültek a falról, s az a bizonyos időszak életünk egyik meghatározó korszakává vált, amely korszak ifjúságunk legszebb éveire emlékeztet bennünket.